←Späť na Otázky a odpovede

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Zmena ceny/trasy

Opýtajte sa na začiatku jazdy pasažiera, či má nejakú obľúbenú, alebo preferovanú trasu, ktorou by rád išiel. Ak áno, porovnajte ju s trasou, ktorú Liftago určilo ako najkratšiu a ak je rozdielna, upozornite pasažiera, že výsledná cena môže byť odlišná od odhadovanej ceny.

Ak pasažier nechá výber na vás, odporúčame zvoliť najkratšiu možnú trasu (podľa našich mapových podkladov to je zelená linka vo vašej aplikácii). Ak poznáte optimálnejšiu trasu, môžete ju zákazníkovi navrhnúť, vždy však upozornite na rozdiel ceny. Predídete tak zbytočnému nedorozumeniu na konci jazdy. Vysvetlením môže byť, že na tejto trase je uzávierka, či zbytočne hustá a pomalá premávka.

Pri dlhších trasách odporúčame vyzistiť od pasažiera, ako moc sa ponáhľa a prispôsobiť tomu výber trasy. Opäť však nezabudnite pasažiera upozorniť na prípadnú zmenu v cene.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Striedať tarify

Odporúčame si v aplikácii vyplniť aspoň 4 rôzne tarify (ak ich máte na taxametri) a na každú objednávku reagovať konkrétnou tarifou tak, aby ste vždy zohľadnili ekonomiku objednávky (dojazd a dĺžku jazdy), ale taktiež aktuálnu situáciu (napr. počet vodičov v okolí).

Ak ste blízko zákazky, voľte s ohľadom na triedu vášho vozidla nižšiu tarifu. S vyšším dojazdom za zákazníkom, je pre vás ekonomické zákazku vybaviť s vyššou tarifou. Zákazníci majú väčšinou málo ponúk a máte väčšiu šancu zákazku stále so zárobkom odjazdiť. Krátke zákazky sú najekonomickejšie: udržia vás v centre a vyhnete sa prázdnym kilometrom späť.

Ak je jazda dlhšia, ponúknite nižšiu tarifu. Ide o to chovať sa pri každej zákazky ako podnikateľ a zvažovať náklady a príležitosti.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Profilová fotka

Vieme, že robí divy. Z našej dlhodobej skúsenosti vyplýva, že zákazníci dávajú prednosť vodičom s kvalitnou profilovou fotografiou. Najväčší úspech majú fotografie vodiča s úsmevom a v košeli či tričku s límcom pred jednofarebným pozadím.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Čisté vozidlo

Udržujte vo svojom vozidle permanentnú čistotu a príjemnú vôňu. V období horšieho počasia to môže byť komplikovanejšie, ale klaďte na to naozaj dôraz. Ak i behom dňa zaregistrujete výraznejšiu špinu, alebo neporiadok, napravte to. Investovaných pár minút je lepších, než nespokojní pasažieri, ktorí vám udelia z tohoto dôvodu znížené hodnotenie.

Nebojte sa pýtať zákazníkov, alebo iných osôb, ako im vozidlo vonia. Nemalo by byť prevoňané, ale zároveň v ňom nesmie byť niečo nepríjemné cítiť. Ak opäť niečo nepríjemné zaregistrujete, pokúste sa poriadne vyvetrať, nech opäť nezískate v ďalšej zákazke znížené hodnotenie.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Šoférsky štýl

Nie je jednoduché sa zapáčiť všetkým pasažierom šoférskym štýlom. Je nutné dodržiavať predpisy a ak sa na nás pasažieri s niečím obracajú, je to väčšinou agresívna jazda. Snažte sa jazdiť plynule a hlavne bezpečne.

Venujte dostatočnú pozornosť chodcom a pokúste sa vyvarovať interakcii s inými vodičmi (trúbenie, nadávky, komentáre) takéto správanie môže byť dôvodom pre pasažiera, prečo sa s vami už znovu neodvezie.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Nové vozidlo (Premium)

Ak máte nové vozidlo, je to pre pasažiera rozhodne atraktívnejšie. V takom prípade si môžete dovoliť nasadzovať i vyššie tarify než kolegovia, ktorí majú podstatne staršie vozidlá a neponúkajú tak pasažierom rovnaký komfort a službu.

U vozidiel strednej a vyššej triedy, ktoré nie sú zároveň staršie ako 5 rokov, pridávame do aplikácie označenie PREMIUM, ktoré vidia pasažieri pri získavaní ponúk. Takéto označenie má tiež vplyv na počet získaných zákaziek.

Ak takým označením budete disponovať, pasažieri na vás budú mať vyššie očakávania. Snažte sa ich teda nesklamať. Pasažieri zároveň spolu s označením Premium očakávajú od vodiča i adekvátne správanie, či dresscode.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Hudba/rádio

Je lepšie, ak je hlasitosť nastavená skôr nižšie a voľba rádia, či hudby, neutrálna. Určite sa pasažierov pýtajte, či im vyhovuje ako voľba, tak hlasitosť. Hoci máte radi určitý štýl hudby, nevnucujte im ho.  

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Komunikácia

Sú pasažieri, ktorí sa radi rozprávajú a takí, ktorí vôbec. Snažte sa odhadnúť, kto komunikovať chce a kto nie. Nebojte sa ticha. Ak už komunikovať budete, snažte sa rozhovor udržať viac neutrálny, nebyť zbytočne negatívny, nech už sa to týka čohokoľvek. Rozhodne sa vyvarujte politických a spoločensky citlivých tém.

S pasažiermi hovorte rozhodne kultivovane.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Pozornosť/empatia

Pozerajte sa na službu i vzniknuté situácie očami zákazníka. Takto predídete rôznym problémom a tie, ktoré vzniknú, ľahko vyriešite. Nadšení zákazníci v komentároch najčastejšie oceňujú ochotu, prístup, čistotu vozidla alebo nadštandardnú pozornosť vodiča napr. možnosť dobyť si telefón, voda v aute, ženám ponuka, že vodič počká, kým nezájdu do vchodu. Tento prístup potom znamená priemerné hodnotenie 4.8 – 5.0* a viac zákaziek.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Dresscode

Výber oblečenia samozrejme nechávame na vás, ale aj keď to môže byť pohodlné, neodporúčame nosiť tepláky, mikinu, apod. Vhodné je tričko s límcom a rozhodne uzavretá obuv. Pokrývka hlavy tiež za volant nepatrí.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

Niečo navyše

Ak budete dodržiavať všetky štandardy, už to vám zaistí výrazne vyššie hodnotenie. Ak pasažier nemá vyložene dôvod k nespokojnosti, udeľuje 5*. Ale napriek tomu, ak v zákazníkovi vyvoláte skvelý pocit, napríklad tým, že ste mu dodal niečo navyše, je väčšinou ochotný vám nechať sprepitné, ale hlavne, zapamätá si vás a nabudúce budete mať väčšiu šancu, že si vás vyberie, ak mu dáte ponuku. Zároveň tým robíte skvelú reklamu nielen sebe, ale i Liftagu ako takému.

Niektorí vodiči ponúkajú žuvačky, bonbóny, nabíjačku, wifi hotspot, vreckovky, vodu.

Zmena trasy || Striedať tarify || Profilová fotka || Čisté vozidlo || Šoférsky štýl
Premium vozidlo || Rádio || Komunikácia || Empatia || Dresscode || Niečo navyše

←Späť na Otázky a odpovede